Image Map

Sernik na zimno z mandarynkami

Nie wiem skąd narodziła się w mojej głowie koncepcja sernika z mandarynkami.. Ale było warto! Mimo, że z puszki owoce fantastycznie współgrały z kremową konsystencją sernika i ciasteczkowym spodem. Ostatnia sytuacja skłoniła mnie do wyciągnięcia jednego wniosku: Jeśli jesteś zasypana serkami homo- pierwsze co zrób sernik na zimno! (albo najlepiej dwa od razu :P )
Proporcje na blaszkę o średnicy ok 22 cm


Składniki na spód:

  • 200 g herbatników
  • 50g roztopionego masła



Składniki na masę serową:

  • 1 kg serka homogenizowanego (ja miałam o smaku waniliowym)
  • 4 łyżki cukru (niekoniecznie)
  • 2 łyżki drobno pokrojonych mandarynek
  • 4 łyżeczki żelatyny
Składniki na wierzch:
  • 1,5 puszki mandarynek (z syropem)
  • 3 łyżeczki żelatyny

Wykonanie:
  • Do misy malaksera wkładamy herbatniki, kruszymy, po czym dodajemy rozpuszczone masełko. Wszystko razem miksujemy do połączenia składników. Masa będzie miała konsystencję mokrego piasku.
  • Masę ciasteczkową przekładamy do blaszki wyłożonej papierem do pieczenia. Przygniatamy za pomocą np. szklanki i wstawiamy na min. 30 min do lodówki
  • Żelatynę  zalewamy 5 łyżkami gorącej wody, cały czas mieszamy do całkowitego rozpuszczenia
  • Serek łączymy z mandarynkami i żelatyną. Przelewamy na spód z herbatników. Odstawiamy do lodówki aż serek zacznie tężeć. 
  • Mandarynki wraz z syropem łączymy z żelatyną (rozpuszczoną jak pisałam wyżej) i dajemy na wierzch naszego serniczka i z powrotem do lodówki aż wszystko ładnie stężeje :) 
Smacznego głodomorki :* 










2 komentarze: