Image Map

Czekoladowa drożdżówka z jagodami.

Ciasto smaczne, bo czekoladowe, to jasne :) Jakoś szczególnie nie porwało mojego serca, ale na pewno do przepisu wrócę, bo bardzo smakowało mojej mamie (zresztą najlepszej mamie na świecie, więc będę ją rozpieszczała chociaż ciastami :P). 


Przepis zaczerpnięty i nieco zmodyfikowany ze strony mojewypieki.com :) 


Składniki na ciasto: 

  • 500 g mąki pszennej
  • 3 łyżki kakao
  • 150 g cukru 
  • 50 g świeżych drożdży 
  • 2 jajka
  • 100 g roztopionego masła
  • 310 ml mleka
  • 2 tabliczki posiekanej czekolady (ja użyłam mlecznej)
  • ok. 500 g jagódek :)

Składniki na kruszonkę:
  • 150 g bardzo miękkiego masła
  • 170 g  białego cukru
  • 110 g mąki pszennej
  • 2 łyżki kakao
Polewa:

  • 150 g białej czekolady
  • 5 łyżeczek oleju rzepakowego
Wykonanie:

  • Robimy zaczyn. Do połowy letniego mleka dodajemy drożdże, część cukru i mąki (ok. połowę). Odstawiamy do podwojenia objętości.
  • Do osobnej miski przesiewamy mąkę, kakao, sól.
  • Kiedy rozczyn urośnie dodajemy resztę mleka, roztrzepane jajka, masło i przesianą mąkę. 
  • Wyrabiamy ciasto do uzyskania jednolitej masy.Moje było dosyć luźne, więc wyrabiałam je w misce. Pod koniec dodajemy posiekaną czekoladę
  • Po wyrobieniu ciasto przełożyć do miski, przykryć ręcznikiem i zostawić na godzinkę/ półtorej w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. (powinno podwoić swoją objętość)
  • Prostokątną blachę o wymiarach ok. 25x 35 (moja miała 30x35)wyłożyć papierem do pieczenia
  • Ciasto przełożyć na blachę i wyrównać, na wierzch położyć jagody.
  • Ponownie przykryć, i zostawić do wyrośnięcia ok 30 min.
  • W międzyczasie przygotowujemy kruszonkę. 
  • Wszystkie składniki łączymy i wyrabiamy między palcami. Wykładamy na ciasto tuż przed pieczeniem.
  • Pieczemy minimum 40 min w 180 st.C 
  • Wystudzone ciasto ozdabiamy polewą z białej czekolady rozpuszczonej z olejem w kąpieli wodnej.
Smacznego!







2 komentarze:

  1. Czekoladowej drożdżówki nigdy nie jadłam, ale wyglada przepysznie, więc kochana częstuję się kawałeczkiem:)
    Piękne, apetyczne fotki!!!
    Miłego dnia, sciskam

    OdpowiedzUsuń
  2. spróbuj, zawsze coś nowego :) smakuje jak coś pomiędzy drożdżówką a murzynkiem, więc jest nietuzinkowe :P Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń