Image Map

Torcik bezowy z borówkami

Kiedyś dojdę do perfekcji i zrobię piękną, białą, kruchutką bezę! Ale jeszcze nie czas na takie szaleństwa :) Teraz więc zostaje mi tylko ćwiczyć i próbować "wyczuć"mój piekarnik...Tym razem padło na blat bezowy bo ile można zapychać wszystkich małymi bezikami. Mój blat przykryłam go ubitą śmietanką, borówkami i pokruszoną bezą. Uwierzcie mi.. im więcej bezy tym lepiej :P



Składniki:

  • 3 białka
  • 3/4 szklanki drobnego cukru
  • szczypta soli 
  • 300ml kremówki
  • ok. 200 g borówek
  • garść pokruszonej bezy

Wykonanie:
  • Białka ubijamy z solą na sztywną pianę
  • Dodajemy cukier po jednej łyżce 
  • Na papierze do pieczenia rysujemy okrąg o średnicy 20-21cm 
  • Wykładamy bezę, i pieczemy od 45 do 60 min w temperaturze 140st C.
  • Kremówkę ubijamy z cukrem pudrem na sztywną masę, nie robiąc tego zbyt długo, żeby śmietanka się nie zważyła
  • Na wystudzoną bezę wyłożyć masę, na wierzch położyć borówki i pokruszoną bezę, ozdobić miętą :) 






jeśli dotarliście aż tutaj >>KLIKNIJ<<






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz