Image Map

chlebek cebulowy

Z zamiarem upieczenia tego chleba niosłam się dobre trzy miesiące, aż w końcu spontanicznie kupiłam drożdże. I wyszedł oto taki bochenek :) Nie jestem do końca zadowolona z efektu wizualnego, bo ciasto słabo mi wyrosło, ale za to smakiem nadrabiała wszystkie niedociągnięcia.. :) 
Inspiracją był post na stylowi.pl lecz nieco zmodyfikowałam przepis po swojemu.


Składniki:

  • 600g mąki tortowej
  • 280 - 300ml letniej wody
  • 30g świeżych drożdży
  • 2 łyżeczki soli
  • 1 łyżeczka cukru
  • 2 łyżki oleju
  • 50g posiekanej, białej cebulki
  • jeśli lubisz, dodaj ulubione zioła

Sposób wykonania:
  • z 50 ml ciepłej wody zrób rozczyn drożdżowy i odstaw do wyrośnięcia 
  • cebulkę pokrojoną w drobną kosteczkę rumienimy na patelni
  • wszystkie składniki (cebulka musi przestygnąć) umieścić w dość dużej misce, zagnieść ciasto i odstawić na godzinkę w ciepłym miejscu do wyrośnięcia
  • ponownie zagnieść ciasto, uformować bochenek, położyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia
  • nagrzać piekarnik do 190 stopni C, chlebek opcjonalnie można wysmarować roztrzepanym żółtkiem z mlekiem i naciąć, bądź ozdobić ziarenkami pieprzu, solą gruboziarnistą, etc.. 
  • w takiej temperaturze pieczemy 25-30 minut
  • rozkoszujemy się cudownym zapachem domowego chleba! :)














Brak komentarzy:

Prześlij komentarz