Image Map

Truskawkowe batoniki śniadaniowe


Obłędne, kosmiczne, wystrzałowe a do tego smaczne i proste w wykonaniu! Tak w kilku słowach opisałabym te batoniki. Świetnie sprawdzają się jako pożywne śniadanie, przekąska lub zamiennik niezdrowych słodyczy. Nie zawierają glutenu, więc są dobrą propozycją dla osób z nietolerancją. Wykorzystujemy do nich proste składniki ogólnodostępne, dzięki czemu batoniki są miłe dla kieszeni :)
Jadłam, jem i jeść będę je codziennie, ot co! :)


Składniki: (na 8 batoników)

  • Naturalne wafle ryżowe 8 szt
  • 40g odżywki białkowej (u mnie smak truskawkowy)
  • 15g orzeszków ziemnych
  • 20g żurawiny suszonej
  • 40g oleju kokosowego 
  • 4 łyżki wrzątku 
  • trzy duże truskawki
Wykonanie:
Do dobrego połączenia składników będzie potrzebny Ci malakser.
Wafle połam na mniejsze kawałki. Do miski malaksera dodaj białko, bakalie i pokruszone wafle. Zmiel je na jeszcze mniejsze kawałki, ale nie na proszek! Olej kokosowy połącz z wrzątkiem i poczekaj aż się rozpuści. Włącz malakser ponownie i dodaj olej. Kiedy składniki się połączą przełóż masę na batoniki do foremki wyłożonej papierem do pieczenia. Może to być keksówka lub mała tortownica ( u mnie miała średnicę 18cm). Formę z batonikami wstaw do lodówki na conajmniej godzinę. Po wyjęciu podziel na porcje i zajadaj :)



4 komentarze:

  1. Super wyglądają! I rzeczywiście wyglądają na proste. Zrobię koniecznie ��

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł na pyszną przekąskę ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. super lubię smak truskawiki, lubię wafle ryżowe sama nigdy nie robiłam takich słodkości :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Szkoda, że u mnie w ogródku sezon na truskawki już minął. Jednak chętnie pozmieniam co nieco w recepturze i dam inne owoce. Mam nadzieję, że wszystko bedzie dobrze.

    OdpowiedzUsuń